Share via:
Îmi amintesc cum am încheiat anul 2018, primul meu an în antreprenoriat: descurajare, lipsa unei perspective clare, cheltuieli triple față de ceea ce am prevăzut. În concluzie, minus în cashflow și demotivare.
Ce mi-am imaginat pentru primul an de business nu s-a potrivit deloc cu finalul la care ajunsesem atunci.
Ce pot împărtăși azi din lecțiile pe care le-am învățat atunci, este acest adevăr: începutul călătoriei antreprenoriale este adesea marcat de entuziasm și speranțe mari în ceea ce privește succesul și creșterea afacerii, însă viziunea mult visată nu se adeverește decât pentru foarte puțini antreprenori. Cei mai mulți descoperă în mod dureros că primul an de antreprenoriat poate fi unul plin de provocări și eșecuri, în special în zona de atragere a clienților și generare a vânzărilor.
În acest articol, îmi propun să explorăm problema eșecului strategiilor de vânzare în primul an de antreprenoriat, să vedem care sunt modalitățile clasice de abordare a acestei probleme, dar și alternativele pentru o abordare mai eficientă.
Problema majoră: lipsa unei strategii clare
Știm că una dintre marile probleme cu care se confruntă antreprenorii în primul lor an de activitate este legată de strategia de vânzare. Mai exact, de lipsa unei strategii clare, adaptate obiectivelor brandului. Chiar și cu un produs sau serviciu valoros, mulți antreprenori se confruntă cu dificultăți în a-și atrage clienți și a-i convinge să cumpere.
Cum încearcă majoritatea să rezolve această problemă?
În general, pentru a atrage clienți, antreprenorii tind să apeleze la abordări clasice de vânzare, cum ar fi publicitatea agresivă, oferte promoționale, giveaway-uri sau reducerea prețurilor. De asemenea, mulți se bazează pe cercurile de cunoștințe sau pe contactele personale pentru a-și promova afacerea, dar această metodă este limitată – nu te poți aștepta să crești bazându-te pe recomandările din partea apropiaților.
De ce nu funcționează aceste abordări?
Deoarece se concentrează adesea pe aspectul tranzacțional al vânzărilor și neglijează construirea relațiilor pe termen lung cu clienții cei mai potriviți, care pot recomanda produsul sau serviciul prin word-of-mouth (viu grai, recomandare directă).
Publicitatea agresivă este respinsă de consumatori și percepută ca insistentă sau lipsită de credibilitate, iar reducerea constantă a prețurilor poate submina valoarea percepută a produsului sau serviciului. În plus, baza de clienți construită pe baza rețelelor personale poate fi limitată și poate duce la o expunere redusă în rândul publicului țintă.
Cum aș aborda această problemă în mod diferit, acum?
Aș fi mai atentă la construirea unei comunități de clienți și fani ai produselor, care să promoveze într-un mod autentic produsele/serviciile brandului. Acest lucru poate implica oferirea de conținut valoros, mai multe momente de educare prin intermediul blogului, webinariilor sau ghidurilor educaționale. Aș pune mai mult accent pe feedback-ul clienților și aș căuta să le îmbunătățesc constant experiența, adaptând produsele sau serviciile în funcție de nevoile lor.
Dacă ar fi să conturez 3 pași importanți pentru construirea strategiei de vânzare, aceștia ar fi:
Definirea clară a valorii.
Aș începe prin înțelegerea în profunzime a relației produs-nevoia clientului. E esențial să știu care este valoarea pe care o aduc în viața clienților mei. Cu cât e mai clară percepția valorii pe care o ofer, cu atât va fi mai ușor să o comunic clienților potențiali și cu atât va fi mai ușor să vând.
Construirea unei audiențe.
Crearea de conținut relevant, de interes pentru potențialii clienți m-ar ajuta să construiesc o audiență de urmăritori care devin tot mai atenți la produsele și serviciile pe care le ofer. Conținutul relevant îmbunătățește procentul coversiilor în vânzări.
Promovarea centrată pe contribuție
Una dintre cele mai bune și mai puțin costisitoare metode de promovare este contribuția educațională. Mai exact, să ofer gratuit cel puțin 60% din ceea ce știu, astfel încât cei care interacționează cu brandul meuu să simtă beneficiile valorii pe care o ofer. Acest lucru te-ar ajuta și pe tine să câștigi încrederea următoritorilor tăi, să te poziționezi ca expert în domeniul în care activezi.
Dacă vrei să implementezi acești pași, începe cu definirea clară a valorii pe care o oferi, iar dacă simți că ai nevoie de mai multă inspirație, poate Branding & Businss Cards îți pot ridica la fileu 90 de întrebări semnificative pentru brandul și afacerea ta.
Cea mai bună strategie de vânzare se bazează pe construirea de relații autentice cu clienții și pe livrarea valorii pe care brandul tău o promite.
Tu știi cu claritate ce livrează brandul tău?
Problema majoră: lipsa unei strategii clare
Știm că una dintre marile probleme cu care se confruntă antreprenorii în primul lor an de activitate este legată de strategia de vânzare. Mai exact, de lipsa unei strategii clare, adaptate obiectivelor brandului. Chiar și cu un produs sau serviciu valoros, mulți antreprenori se confruntă cu dificultăți în a-și atrage clienți și a-i convinge să cumpere.
Cum încearcă majoritatea să rezolve această problemă?
În general, pentru a atrage clienți, antreprenorii tind să apeleze la abordări clasice de vânzare, cum ar fi publicitatea agresivă, oferte promoționale, giveaway-uri sau reducerea prețurilor. De asemenea, mulți se bazează pe cercurile de cunoștințe sau pe contactele personale pentru a-și promova afacerea, dar această metodă este limitată – nu te poți aștepta să crești bazându-te pe recomandările din partea apropiaților.
De ce nu funcționează aceste abordări?
Deoarece se concentrează adesea pe aspectul tranzacțional al vânzărilor și neglijează construirea relațiilor pe termen lung cu clienții cei mai potriviți, care pot recomanda produsul sau serviciul prin word-of-mouth (viu grai, recomandare directă).
Publicitatea agresivă este respinsă de consumatori și percepută ca insistentă sau lipsită de credibilitate, iar reducerea constantă a prețurilor poate submina valoarea percepută a produsului sau serviciului. În plus, baza de clienți construită pe baza rețelelor personale poate fi limitată și poate duce la o expunere redusă în rândul publicului țintă.
Cum aș aborda această problemă în mod diferit, acum?
Aș fi mai atentă la construirea unei comunități de clienți și fani ai produselor, care să promoveze într-un mod autentic produsele/serviciile brandului. Acest lucru poate implica oferirea de conținut valoros, mai multe momente de educare prin intermediul blogului, webinariilor sau ghidurilor educaționale. Aș pune mai mult accent pe feedback-ul clienților și aș căuta să le îmbunătățesc constant experiența, adaptând produsele sau serviciile în funcție de nevoile lor.
Dacă ar fi să conturez 3 pași importanți pentru construirea strategiei de vânzare, aceștia ar fi:
Definirea clară a valorii.
Aș începe prin înțelegerea în profunzime a relației produs-nevoia clientului. E esențial să știu care este valoarea pe care o aduc în viața clienților mei. Cu cât e mai clară percepția valorii pe care o ofer, cu atât va fi mai ușor să o comunic clienților potențiali și cu atât va fi mai ușor să vând.Construirea unei audiențe.
Crearea de conținut relevant, de interes pentru potențialii clienți m-ar ajuta să construiesc o audiență de urmăritori care devin tot mai atenți la produsele și serviciile pe care le ofer. Conținutul relevant îmbunătățește procentul coversiilor în vânzări.Promovarea centrată pe contribuție
Una dintre cele mai bune și mai puțin costisitoare metode de promovare este contribuția educațională. Mai exact, să ofer gratuit cel puțin 60% din ceea ce știu, astfel încât cei care interacționează cu brandul meuu să simtă beneficiile valorii pe care o ofer. Acest lucru te-ar ajuta și pe tine să câștigi încrederea următoritorilor tăi, să te poziționezi ca expert în domeniul în care activezi.
Dacă vrei să implementezi acești pași, începe cu definirea clară a valorii pe care o oferi, iar dacă simți că ai nevoie de mai multă inspirație, poate Branding & Businss Cards îți pot ridica la fileu 90 de întrebări semnificative pentru brandul și afacerea ta.
Cea mai bună strategie de vânzare se bazează pe construirea de relații autentice cu clienții și pe livrarea valorii pe care brandul tău o promite.
Tu știi cu claritate ce livrează brandul tău?
Share via: