Cosmin, o mare parte a antreprenorilor români care se gândesc la soluții de marketing sau eCommerce, se gândesc la tine și la Silkweb – compania pe care o administrezi.
Marketingul și inovarea au fost mereu metodele cele mai bune pentru creșterea unui business.
- Spune-mi te rog, din interacțiunile tale cu mediul antreprenorial, oamenii de business înțeleg ce înseamnă cu adevărat marketing?
Foarte puțini oameni de afaceri văd cu adevărat imaginea de ansamblu. Foarte puțini au sau cer un plan integrat de marketing, care să includă multiple canale. Majoritatea sunt interesați de SEO sau reclamele plătite sau Facebook și, în general, de marketing-ul ieftin sau, dacă se poate, gratuit.
În principiu, toți văd marketing-ul ca pe o cale prin care atrag trafic în site. Și atât.
Problema și mai mare e la nivelul așteptărilor: vor să ajungă rapid pe prima poziție în Google (deși, uneori, asta nu înseamnă neapărat mai multe vânzări pentru ei, și nici nu rankează cu paginile bune), să aibă cât mai mulți urmăritori în Social Media (la fel, nu echivalează cu vânzări) sau să aibă prima poziție cu Google Ads.
- Pe ce segmente din marketing au oamenii nevoie de mai multă educare?
În principiu, lucrurile de bază pentru a crea o strategie unitară de marketing pe toate canalele potrivite pentru ei.
De exemplu, dacă vrei să faci SEO, nu poți căuta cuvintele cheie bune până nu știi cine este publicul tău, ce obiceiuri are și care este limbajul lor natural.
Dacă învață corect bazele, atunci își pot aprofunda cunoștințele în direcția bună, își pot crea un set de așteptări realiste și vor putea lua decizii mai bune pentru marketarea și vânzarea produselor.
- Ce înseamnă eCommerce în viziunea GoMag?
Renunțarea la limite și libertatea de a te ocupa de ceea ce e important pentru tine.
Platforma noastră, Gomag, include aproape toate funcționalitățile de care are nevoie un proprietar de afacere, indiferent de nivelul lui de experiență, pentru a deține un magazin online profitabil, rapid, ușor de folosit, pe pilot automat.
Am dus cumva eCommerce-ul dincolo de limitele obișnuite prin crearea de integrări și instrumente native în platformă – crearea de pagini, popup-uri, hellobar, reguli de discount, marketing și, lucru de care suntem cei mai mândri – GoBots.
Am creat primii roboți într-o platformă eCommerce care se ocupă automat de task-uri legate de gestionarea produselor și comenzilor din magazin, comunicare și follow-up pe email și SMS și categoric urmează și altele.
Practic, dacă ai un magazin online pe Gomag, ai timp să te ocupi de lucrurile importante pentru tine, cum ar fi creșterea vânzărilor sau timp pentru familia ta. Nu mai pierzi timpul pe detalii tehnice și sarcini repetitive.
- Soluțiile pe care voi le oferiți se pretează și celor care abia acum fac pași către segmentul antreprenorial?
Pachetul Start (care costă mai puțin de 1 euro pe lună) este gândit exact pentru nevoile celor care acum fac primii pași cu propria lor afacere online.
Pe lângă funcționalitățile avansate din platformă pe care le au la dispoziție, am creat o documentație uriașă dar și ghiduri, materiale gratuite în Academia de eCommerce by Gomag și evenimentele Gomag MeetUp, organizate constant în diverse orașe din țară.
În plus, platformele SaaS sunt cele mai indicate pentru începători: nu trebuie să înveți cod, lansezi rapid și ai suport inclus, mai ales că acum ai cele mai multe întrebări.
- Care ar fi 3 greșeli de marketing pe care le fac la început cei care se apucă de antreprenoriat?
Unu – nu au o strategie de marketing, ci merg haotic, la ghici, ba cu o tactică, ba cu alta, să vadă care aduce rezultate mai repede.
Doi – nu fac o lansare pentru afacerea lor, nu au o perioadă de prelansare în care să dea sfoară în țară că urmează să se întâmple ceva important, nu fac teasing, nu adună urmăritori și lead-uri pe care să le ”încălzească” astfel încât să aibă vânzări din prima zi.
Trei – nu înțeleg cât de important este marketing-ul de după conversie, după prima vânzare. Și e păcat, pentru că vinzi cel mai ușor oamenilor care au cumpărat măcar odată de la tine.
- Care ar fi cele mai frecvente 3 greșeli pe care le fac antreprenorii (care deja dețin afaceri), atunci când vine vorba de dezvoltarea on-line a businessului lor?
Unu – nu își analizează publicul, avatarul de client și piața. Prin urmare, nu înțeleg concepte precum sezonalitatea sau macro mediul, și intră în depresie sau se enervează când vânzările nu merg atât de bine pe cât ar spera.
Doi – nu înțeleg cât de importantă este scalarea. Creșterea nu înseamnă în același timp că faci profit de nu poți duce. Dimpotrivă, când te axezi pe dezvoltare, profiturile tale vor scădea, pentru că tu investești mult în diferite aspecte ale afacerii (marketing, angajări, furnizori, colaboratori etc.).
Trei – nu poți să faci mereu aceleași lucruri, dacă vrei să crești. Poate strategia de marketing de până acum aducea vânzări bune dar, la un moment dat, acestea vor stagna. Dacă vrei mai mult, investești mai mult și mergi spre mai multe canale.
- Pot fi crescute vânzările on-line cu eforturi minime sau acest lucru depinde foarte mult de natura afacerii?
Depinde de natura afacerii și de alegerile pe care le faci. De exemplu, dacă ai un magazin online, volumul pe care îl depui depinde mult de platforma eCommerce pe care o alegi. Poți să umbli tu la cod, să instalezi la plugin-uri până te doare capul și să cauți suport pe net pentru platformele open source, sau poți să îți manageriezi magazinul din câteva click-uri, cu o platformă închiriată precum Gomag. Poți să stai zeci de minute să gestionezi o comandă sau poți să pui un bot să se ocupe de asta, automat.
Evident, marketing-ul presupune un efort din partea ta pe partea de creativ dar, din nou, trimiterea propriu-zisă sau postarea materialelor create poate fi automatizată.
- Ce resurse ai creat pentru cei care doresc să se educe mai mult, să învețe mai mult despre metodele de marketing care le pot crește afacerea?
Noi avem hub-ul de educare pentru antreprenori Academia de eCommerce by Gomag, unde postăm regulat cursuri, video-uri, tutoriale, articole și ghiduri, atât gratuite cât și premium. De asemenea, în decembrie am lansat Academia+, un program premium cu beneficii șu cursuri în plus pentru membri.
Blogurile Gomag și SilkWeb sunt alte două resurse de căpătâi, pe care le actualizăm constant.
Și crește din ce în ce mai mult grupul nostru de Facebook, eCommerce cu Gomag, unde susținem colaborarea între membri comunității noastre, atât clienți, cât și parteneri, specialiști în diverse segmente de marketing și oameni interesați să învețe marketing și eCommerce.
- Din punctul tău de vedere, care ar fi elementele principale care ar ajuta un antreprenor în devenire să pună pe picioare o afacere cu șanse de reușită?
Cel mai important e sa vrei să vinzi și să vrei să înveți cum să faci asta. Nu mai pierde timpul pe chichițe, că butonul de adăugare în coș nu e turcoaz sau nu stă nu știu cum sau că postarea ta de pe Facebook nu a primit 100 de like-uri.
Lucrurile acestea nu sunt importante.
Fă-ți un plan, o viziune, o imagine de ansamblu care să cuprindă toate aspectele afacerii tale, lansează cât mai repede (cu o perioadă de prelansare, în care să trezești interesul oamenilor) și ai grijă de oamenii care cumpără de la tine.
Când ei simt că pot avea încredere în tine, te vor recomanda cunoscuților și prietenilor, fără ca tu să lupți să îi convingi. Ai grijă de clienții tăi, și ei vor avea grijă de tine.
Cosmin, sunt atât de entuziasmată că am primit aceste răspunsuri de la tine. Sunt extrem de relevante pentru cei care vor să își lanseze un business sau cei care au deja un business și nu au viziunea de ansamblu în marketing.
Îți mulțumesc. 😀
Să ne fie de folos!