Îmi amintesc cum am încheiat anul 2018, primul meu an în antreprenoriat: descurajare, lipsa unei perspective clare, cheltuieli triple față de ceea ce am prevăzut. În concluzie, minus în cashflow și demotivare.
Ce mi-am imaginat pentru primul an de business nu s-a potrivit deloc cu finalul la care ajunsesem atunci.
Ce pot împărtăși azi din lecțiile pe care le-am învățat atunci, este acest adevăr: începutul călătoriei antreprenoriale este adesea marcat de entuziasm și speranțe mari în ceea ce privește succesul și creșterea afacerii, însă viziunea mult visată nu se adeverește decât pentru foarte puțini antreprenori. Cei mai mulți descoperă în mod dureros că primul an de antreprenoriat poate fi unul plin de provocări și eșecuri, în special în zona de atragere a clienților și generare a vânzărilor.
În acest articol, îmi propun să explorăm problema eșecului strategiilor de vânzare în primul an de antreprenoriat, să vedem care sunt modalitățile clasice de abordare a acestei probleme, dar și alternativele pentru o abordare mai eficientă.